fbpx
Bunu Paylaş
Aşağı kaydır
Ana Sayfaya Geri Dön
// Ersin USTA
AJANS BASKANI

Ersin USTA

1977 Yılında Rize’de doğdu. İlk, Orta ve Lise eğitimini Rize’de tamamladı. Yüksek Öğrenimi Karadeniz Teknik Üniversitesinde tamamladı. 2000 yılında itibaren İzmir’de yaşamaktadır. 2008 yılında kurulan Mavi Yeşil Ajansın Kurucusu ve Sahibi olan Ersin Usta, Creative Director görevi ile Ajansı yönetmektedir.


İŞ DENEYİMLERİ

Sur Ajans Art Director

Serano Cafe İşletmeci

Mavi Yeşil Ajans Kurucu ve Creative Director

İzmir Haber Ajansı Kurucu Ortak ve Yayın Yönetmeni


Ersin Usta Mavi yeşil ajans ile beraber Türkiye’de bir çok kurumsal firmaya danışmanlık hizmeti vermektedir.

TASARLAMAK

Tasarım Önceden planlanan ve sonradan ortaya konan bir araç değildir. Tasarım bilgidir, birikimdir, ama en önemlisi hissetmektir. Tasarlamak için düşünmek, araştırmak, dinlemek, anlamak ama her şeyden önce özgür olmak gerekir. Tasarlanan ürün müşterinizin bütün geleceğini, yatırımını, emeklerini bağladığı bir araçtır. Onun için gerçekten müşteri gibi anlamalı ve algılamalı, alıcı ya da muhatap gibi hissedilmelidir.

DEVAMLILIK – İSTİKRAR

Markalaşmak için, müşteride nasıl bir etki bıraktığınız temel olgudur. Müşterilerin sizi tercih etmelerinin en önemli nedeni nedir. Müşteri sizi neden tercih etmelidir. Sizi diğerlerinde ayıran özellik nedir. Fiyat mı, Kalite mi, Hız mı, cazibe mi, doğallık mı, heyecan mı, kariyeriniz ya da geçmişiniz mi… Hiç biri. Çünkü emin olun bunları sizin gibi yapan onlarca rakibiniz var. Sizden daha ucuza satan, daha hızlı üreten ya da teslim eden, daha iyi geçmişe sahip, daha doğal, daha cazibeli…

 

YARATICILIK

Önemli olan müşteriye ne sattığınız. Dahası ne hissettirdiğinizdir. Sizi tercih etmesindeki sebep nedir. Yemek işindesiniz. Çok güzel kebap yapıyorsunuz. Sonuç. Her gelen müşterinin karnı doydu. Evet doğru. Unutmayın ki o karnını sadece su ile de doyurabilirdi. Size gelene kadar onlarca yerde durup yemek yiyebilirdi. Neden size geldi. Neden sizi tercih etti. Yarın yine gelecek mi. Et mi çok güzeldi. Çok mu iyi pişirdiniz.  Pişirdiğiniz eti sizin gibi pişiren bir rakibiniz çıkarsa size gelmekten vaz geçecek mi. Yani her an işletmenizin sonu gelebilir mi?

MARKALAŞMAK

İşte en önemli detay bu. Yaratıcı olmak. Sattığınız et bile olsa içerisine işletmenizin temelini yerleştirmek. Yani biz sadece karın doyurmak için yemek yapmıyoruz. Biz sizin evde yemek yaptığınız, köfte pişirdiğiniz et dışında farklı bir et de kullanmıyoruz. Bizin bir amacımız var. Bizim Restoranımıza yemek yemeye gelene keyf veriyoruz. Hani klişe söz var ya bir maç keyfim var. Bir tavla keyfim var. Sadece hafta sonu gidiyorum balık tutma keyfime dokunma. İşte bizim işimizde yemek keyfi. Yemeği bizimle yiyin keyf alın. Keyfiniz yerine gelsin…

Kısacası Başkası olma… Taklit etme… Kendin ol… Yol Göster…

 

Yeni yetişen bir ressam ustasına sorar : ” Tabloma ne zaman bitmiş gözüyle bakmalıyım? ” Ustanın karşılığı şöyledir : ” Karşısına geçip de şaşkınlıkla ‘ben mi yaptım?’ dediğin zaman. ”

 

PLANLAMAYI İYİ YAP….

Ne demiş Ünlü Fransız yazar ve düşünür Montaigne; Bir amaca bağlanmayan ruh, yolunu kaybeder. Çünkü her yerde olmak, hiçbir yerde olmamaktır. Öncelikle markan için stratejini belirle…

Plansız ve stratejisi olmayan hiçbir iş yürümez, büyümez ve kazanmaz. Sadece kazanıyormuş gibi yaparsınız. Tıpkı günümüzde her sabah iş yerini açıp öylece müşteri bekleyen ve önündeki faturalara bakarak ödeme planını her gün değiştiren binlerce işletme gibi. Onlarda her şeyi kuralına göre yaptığını düşünüyor. Sabah iş yerini açıyor. Kendi bilgilerine göre satış tekniği geliştiriyor. Dünya’nın yeni ticaret merkezi sosyal medyayı kendisi açıyor ve kendi paylaşım yapıyor. Tabii kendi arkadaşlarına her gün aynı kitleye hedefinde olmayan insanlara…

ÜRÜN – MÜŞTERİ – PAZAR

Artık ne ve nasılı satma ya da anlatma devri geride kaldı. Yani insanlara ne verdiğinizi anlatarak ona dokunamazsınız. Artık bu tarz pazarlama teknikleri ve satış planlamaları geride kaldı. Sizin verdiğinizle onun hayatında neye dokunduğunuzu anlatın…

 

STRATEJİYİ BELİRLE – TASARLA

Ben bu sözü çok beğendim, bu tasarım çok güzel, bu video harika devride sona erdi. Çünkü artık insanlar sana gelerek sadece sende olan malı çok ihtiyaçları olduğu için almıyor. Aksine sen onların özeline girmeli, para harcamalı, onları ikna etmelisin. En önemlisi bunu onlarca rakibin içerisinde en iyi şekilde yapmalısın. Para harcayarak para kaybetmek kadar acı ne olabilir.

MALİYETİ VE AMACI BELİRLE

Yüzlerce reklam mecrası için planlama, maliyet belirle, geri dönüş hedeflemesi yap ve işe koyul. Unutma ki reklam ve reklam mecraları amaç değil senin hedef kitlene ulaşmak için bir araçtır. Gerçek amaç, insanların markanı tercih etmesinin temelini, senin ürün ya da markanın onlara katacağı özelliği onlara ulaştırmaktır. Bunun için ürün ya da reklam ile değil söz ile duygu ile hareket edin. Bunun için reklamı ve reklam ajansını aracı olarak kullanın. Size aracı olacak markanıza hizmet edecek ajans ile çalışın. Markanıza efendi ya da başınıza patron almayın.

REKLAM MECRALARINI YÖNET

Doğru ajansı bulduysan yani aracı kurumu. Seni, markanı hedef kitlen ile buluşturacak fikir ve tasarımlara sana sağlayan ajansı bulduysan şimdi onunla planlama yap ve seni en iyi anlatacak ve geri dönüşü en üst düzeyde sağlayacak reklam mecralarını belirlemesine izin ver. Çünkü ajansın sana katacağı değerden eminsen artık korkmana gerek yok. Unutma; reklam amaç değil, tamamlayıcı bir araçtır.

© Mavi Yeşil Ajans 2018 / Tüm hakları saklıdır.

Lütfen Bize Ulaşın
Kapat